fredag den 7. november 2008

Forråelsen er total

I morges var vi alle friske ... ja, eller i hvert fald raske. Så ungerne blev afleveret, og jeg var på arbejde for første gang i denne uge. Slet ikke dårligt.

Da jeg kom ned i vuggestuen for at hente Emil, var han ved at få skiftet ble samt alt tøjet. Han var blevet sløjmads igen med ondt i maven og havde præsteret en fæl ble med tilhørende snask på tøjet. Jeg havde ham i slynge på vej hjem og kunne konstatere, at han også bøvsede fæle æggebøvser.

Alfred havde bestemt, at vi skulle have pizza til aftensmad, men Emil ville hellere have havregrød. Det fik han så, og så snuppede han lige et stykke pizza også. Alfred benyttede lejligheden til at komponere en herlig sang med teksten:

"Ude på det store hav
sejled der en lille båd
han skulle til Jægerspris
han skulle til England
med den beskidte ost!"

Melodien var også god.

Efter maden var der givet dispensation til, at Alfred kunne spise en smule slik fra den slikpose, han fik til en børnefødselsdag tidligere på ugen. Jeg gav Emil en pakke rosiner, men det var bestemt ikke godt nok. Heldigvis ville Alfred gerne dele, så de fik begge lov at gnaske en smule chokolade, hvilket vakte stor lykke. Alfred er ikke så rutineret, når det kommer til slik, så han valgte at slikke på sin chokolade og så indimellem lige lægge den på sofaens armlæn. Nøj, hvor kan en lille smule chokolade pludselig fylde utrolig meget på børn, tøj og sofa!



Nå, men ungerne var trætte og sov hurtigt. Jeg fik ryddet lidt op og smidt mig foran fjerneren ... og så begyndte Emil at kaste op. Så jeg vasker rolling, sengetøj og gulv igen ...

Jeg håber, Jacob har en SERIØS gave med hjem!

1 kommentar:

Mette Marie sagde ...

Det er godt nok en ondsindet omgang, der har ramt jer.

Du får sikkert noget rigtig lækkert merchandise;0)