lørdag den 1. november 2008

Den store familiekomsammen og lagersalg fra helvede

I morges sagde vi farvel til Jacob, som skulle til Barcelona i en uge på noget majet vigtig konference ...

Vi lagde benhårdt ud med at tage til lagersalg for at købe sko. Veninderne havde overbevist mig om, at det da sikkert var en fin ide at tage drengene med, så det gjorde jeg så. Jeg havde pakket små overlevelsespakker med knækbrød, rosiner, bøger og lidt legetøj, så jeg følte mig velforberedt.

Desværre viste det sig, at der var lidt flere end mig og lige mine nærmeste veninder, som havde hørt om det her lagersalg. Det var PROPPET til randen og lidt til med småhysteriske kvinder i shoppingfrenzy. Jeg fik med megen møje og besvær arbejdet mig selv og ungerne hen mod en stol i et hjørne, hvor de blev placeret med et par rosinpakker, og så stod vi ellers der og svedte og kunne i øvrigt ikke røre os ud af stedet. Heldigvis havde jeg en sød kollega med, som ud over at køre os frem og tilbage også lige fandt nogle støvler til mig - så det lykkedes at få lidt med hjem trods alt.

Så drønede vi hjem, kastede lidt frokost i gabet og tog så af sted mod Christianshavn til familiefest i Jacobs familie. Vi havnede i noget Metrobøvl, men Emil sov i barnevognen, så det gjorde ikke det store, at vi blev lidt forsinkede.

Vi kom indenfor, og efter en smule optøning kastede ungerne sig ind i festen med åben pande. Der var to børn mere til festen, Laura på 4½ og Emil på 1½, hvilket var en stor succes. Alfred og Laura var lynhurtigt pot og pande og hyggede sig storartet. Vi gik en lang tur på Staden, hvor Laura og Alfred spænede af sted sammen, mens Emil mest løb sine egne veje eller fulgtes med mig. Vi endte med at gå omkring 1½ time i alt, og rollingerne klarede det begge to storartet. Alfred fulgtes med Laura og hendes mor det sidste stykke, og moren fortalte senere, at Alfred og Laura da også lige havde nået at kysse et par gange på vej hjem. :D

Så startede det store familie-lysbilledshow, og vi begyndte at pakke sammen. Hjemturen gik fint, men vi var alligevel først hjemme omkring 19.45 og skulle lige fikse noget aftensmad, inden ungerne røg på hovedet i seng og sov med det samme.

Og nu skal jeg lige fikse 1200 ting, inden jeg kan komme i seng. Zzzzzzz...

Ingen kommentarer: