torsdag den 19. februar 2009

MERE SNE!

Jeg skal bare lige juble over, at der er kommet endnu mere sne (og så ikke et ord om, at det ligger derude og smelter om kap). I nat havde det sneet, og sneen dalede stadig ned i morges. Så af sted med begge børn i bobslæden mod vuggestuen. Vi satte Jacob og Emil af dernede, og så drog Alfred og jeg ellers videre. Vi skulle gå langs den store vej til børnehaven, så jeg var ikke sikker på, der ville være slædesne hele vejen - men det var der sørme! Manner, jeg er vild med det.

Alfred har øvrigt været i biffen med børneren i dag - de så Jungledyret Hugo 3, hvilket ifølge Alfred var "lidt uhyggeligt".

Her til aften råbte han pludselig: "Far, vi glemte halskæden!". Vi var jævnt forvirrede, men det viste sig så, at han har lavet sit livs første perlekæde til sin moar i børnehaven. Forleden så vi nogle børn, som lavede perlekæder, og jeg sagde til ham, at sådan en ville jeg sørme blive glad for. Og det har så åbenbart været nok til, at han kastede sig ud i det. Så han fortalte og forklare om produktionen og farverne og det hele, tydeligvis meget stolt. Og han blev ved med at gentage, at han havde lavet den, for "jeg tænkte, at du ville blive glad for en halskæde, mor".

Godt, at knægten har prioriteterne i orden og allerede ligger under for det med at gøre sin mor glad.

3 kommentarer:

Thomas sagde ...

Det lyder jo som dengang jeg var barn... dengang der var RIGTIGE vintre til.

Jeg husker jo at vi hvert år lavede huler og gange i de meterhøje snedriver der lå klit klat rundt omkring. Ja det var tider dengang - og de tider er åbenbart tilbage i år :D

Mikkel Gram-Hansen sagde ...

Synes det er meget fint at han er gearet til at gøre folk glade.... Gider du forklare ham at Onkel Mikkel vil blive morderligt glad for en seddelpresse og/eller et kilo diamanter?

Og kan vi så ikke få lidt billeder af alt sneen ?

Stine sagde ...

Jamen så ved du jo også lige præcis hvor glad du er nødt til at blive for p*****kæden, og hvordan denne glæde skal omregnes til antallet af dage, som smykket skal bæres i...

Jeg har i øvrigt, a propos ingenting, en veninde, hvis børn er opfostret under slogan'et "Alle børn har ret til deres helt egne traumer".
Fortryder måske lidt, at jeg ikke har nogen. Altså børn.