torsdag den 12. februar 2009

Kan du gætte hvad det er?

Overskudsfaren kom hjem og kastede sig ud i en vældig leg: Madgætteri. I mangel af både øjenbind og evnen til at holde øjnene lukket på kommando, blev ungerne udstyret med hver sin hue, der kunne gå godt ned over øjnene. Og så gik den vilde smage-gætteleg ellers.

Her er der linet op - selvfølgelig med gode, sunde råvarer! :


Klar, parat, NU!




Smag du bare på det her, min lille ven ...



OverskudsPapa:



Lidt ør af mørke og kødpølsehapser:

9 kommentarer:

Lisa sagde ...

Super ide! Vinterferieaktivitetsinspiration til os andre. Og så skal den jo også udvides med følesansen. Sådan, overskudspapa! :)

Katrine sagde ...

Man får næsten lyst til at citere Onkel Dum og Bananerne:

Åben munden og luk øjnene
Nu skal vi have os lidt muntert halløj
Men det kræver du er med på en gætteleg
Hvad er det jeg kommer i munden på dig?

Jeg indrømmer blankt at den er eksalteret
Dens tilstand rimer på emigreret
Den holder sig nødigt i ro min ven
Den banker og dunker som tømmermænd
Og kommer den ind i et ungpigekammer
Går den amok som en nittehammer
Så åben munden...

Du gætter nu på at det er en banan
Desværre min ven det er ik' lige sagen
Hva' siger du så, en sukkerstang?
Ak nej men all right den er godt nok lang
så tænk dig nu om og la' vær' med at jag'
En fløjte måske men ikke af træ
Så åben munden...

En vaffel-is sir' du nej prøv en gang til
En pind-is ja nu er du lige ved
Nu må du skam til at skynde dig
Jeg tror at løsningen er på vej
Med mindre du ligefrem lider af tørst
Skal du da ha' en advarsel først:
Har du den for længe imellem din' læber
Sker der det at der pludseligt klæber

Så åben munden og luk øjnene
Nu skal vi have os lidt muntert halløj
Men det kræver du er med på en gætteleg
Hvad er det jeg kommer i munden på dig?
Det kræver du er med på en gætteleg
Hvad kommer i munden på dig?

Tju-hej!

Lisa sagde ...

Puuuha, Kat, puuha!

Stine sagde ...

Heheheeeeeeeeeeeeeee! SÅ gik den ikke længere, og den gamle frk Schou er nu den stolte indehaver af en Gooooogle-profil /whatever the fuck that is, udover at jeg nu må kommentere min yndlingsblog :) Jeg ÆLSKER den, og nyder den altid :) møsmøsmøsmøs til jer alle 4 :)

Mikkel Gram-Hansen sagde ...

Jeg er HELT flad og færdig over billedet af emil med hue og tænder... han ligner en slags kikset superskurk der er indebrændt over at hans nye dragt strammer de forkerte steder.

xqize me, I have to go laugh some more.. absolut storslået ;)

Katrine sagde ...

Hejjjjj, søde Kustine!

Og ja, Mikkel - Emil ER i det hele taget et usædvanligt morsomt barn. Vi glæder os til at se dig snart igen. :)

Mikkel Gram-Hansen sagde ...

Jeg kunne ikke lade være.. kiggede et kvart sekund igen for at se om det stadig virkede her om aftenen og nu hikser jeg af grin igen.

Will the madness never end !

Mikkel Gram-Hansen sagde ...

Det virker stadig.. jeg har måtte rationere kiggene på billedet til 3 gange om dagen nu, ellers får jeg intet lavet. Han mangler bare et cool superskurkenavn.

"Bideren" måske ?

Katrine sagde ...

Han siger selv, at han hedder "EdderkoppeMaaaan" :D