lørdag den 6. december 2008

Hyggelig julelørdag

I går var jeg til julefrokost på arbejdet. Jeg var godt nok hjemme lige omkring midnat, men jeg fik alligevel lov at sove rigtig længe og efterfølgende også lige læse et dameblad i sengen i morges. Hurra!

Alfred erklærede, at "det er weekend, og jeg gider bare ikke gå NOGEN steder hen! Mine ben vil ikke gå andre steder end i lejigheden!", så han slap for den varslede gåtur. Emil ville heller ikke med, så Jacob drog alene ud i verden for at fange aftensmad, efter at han havde hentet julekassen ned fra loftet.

Imens var vi overskudsagtige og pyntede jule... grenene meget fint og muligvis en smule overdådigt. Overpyntet, ville nogen måske anføre. I hvert fald var barnefaderen ikke helt så behørigt imponeret, som vi havde forventet, da han kom hjem igen. Han formastede sig sågar til at foreslå, at han da også lige kunne bygge grenene om til et træ. Altså, som om julegrene ikke er mindst lige så godt som et juletræ?!?



Drengene fandt også nogle nissehuser i julekassen, så dem havde de lige lidt spas med. Alfred ville dog som vanligt ikke fotograferes.



Vi klippede lidt julepynt og forkælede os selv med et par æbleskiver, og så så vi lige en halv time af Kung Fu Panda i hjemmebiffen, inden drengenes koncentration ikke rakte længere.




Så alt i alt en hyggelig og dejligt julet lørdag. I morgen skal vi til julehygge i børnehaven, og rygtet siger, at selveste julemanden kommer ...!

3 kommentarer:

Sandra sagde ...

Jeg har kørt bilen - og købt æbleskiver, så i morgen kan vi også jule en masse.

Jeg synes for øvrigt ikke at jeres julegrene er spor overpyntede - faktisk mangler der måske lidt hjemmeklip...

Katrine sagde ...

Men har I fået bil, eller har I bare lånt?

Og god julning i dag. Vi er vist slet heller ikke færdige endnu.

Du har ret i, at vi er svage i hjemmeklip, men det må vi jo se at rette op på. I går fabrikerede vi en del majet flotte kartonhjerter og -juletræer med pålimede pailletter, men de skal nok op i vinduerne rundtomkring.

Sandra sagde ...

Vi har "bare" lånt dine forældres den blå - indtil i dag altså.
I modsætning til Lasse som nemt kan udsætte ALT til sidste øjeblik får jeg nemlig vildt meget stress af at se min to-do liste vokse sig støt større mens projektafleveringsdeadline nærmer sig med hastige skridt, så jeg insisterede på at nå stort set alle manglende juleforberedelser i weekenden fordi vi alligevel ikke har arbejdsro mens Basse er hjemme.
Og nu er alt bedre. Vi mangler enkelte julegaver, men ellers er der super julet heroppe og mad i fryseren til at vi kan overleve indtil efter den 17.